Mar 10, 2013

Mimpi semalam

Bismillahirrahmannirrahim.

Semalam aku mimpi, aku sebut berulang kali dua doa ni. Dalam mimpi tu ada orang lain sekali yang sebut sama-sama dengan aku dua doa ni, tapi aku tak ingat siapa dan aku tak ingat kenapa.

Ya muqallib al qulub tsabit qalbi 'ala deenik tsabit qalbi 'ala tho'atik

"Wahai dzat yang membolak-balikkan hati, teguhkanlah hatiku dalam agamaMu, teguhkanlah hatiku dalam ketaatan kepadaMu"

Rabbana la tuzigh qulubana ba'da idz hadaitana wa hablana mil ladunka rahmah. Innaka antal wahhab

"Ya Tuhan kami, janganlah Engkau jadikan hati kami condong kepada kesesatan sesudah Engkau beri petunjuk kepada kami, dan karuniakanlah kepada kami rahmat dari sisi Engkau; karena sesungguhnya Engkau-lah Maha Pemberi (karunia)"

Mungkin peringatan buat diri yang selalu leka. 

Ya Allah teguhkanlah hatiku dalam agamaMu.

No comments:

Post a Comment